امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
زیت نت

زیت نت

مجله ای برای تمام فارسی زبانان
X
راه های درمان یبوست در نوزادان

راه های درمان یبوست در نوزادان

بسیاری از نوزادان و کودکان در بعضی مواقع دچار یبوست یا سفتی شکم و به اصطلاح کار نکردن شکم می شوند که این امر موجب درد در ناحیه شکمی میشود و کودک را هنگام دفع مدفوع اذیت میکند.

راه های درمان یبوست در نوزادان

راه های درمان یبوست در نوزادان

بسیاری از خانواده ها انتظار دارند که شکم نوزادشان هر روز کار کند و اگر به این شکل نباشد فکر میکنند یبوست دارد در واقع در نوزادان زیر شش ماه کار نکردن شکم تا ۵ روز طبیعی بوده و تا ۱۰ روز جای نگرانی ندارد.

چه زمانی میگوییم نوزاد یبوست دارد؟
یبوست را با تعداد دفع مدفوع تعریف نمیکنند، بلکه اگر شیرخوار در هنگام دفع تقلا و زور زدن بسیار داشته باشد و سرانجام مدفوعی خشک (مانند قلوه سنگ) بیرون بیاید، این بوست است.

درمان یبوست نوزاد زیر شش ماه:
اگر شیرخوار شما با تعریف بالا یبوست دارد و زیر شش ماه است در کوتاه‌ مدت می‌توانید از کارهایی مانند شیاف گلیسرین ۱گرمی، تحریک مقعد با گوش پاکن آغشته به روغن کرچک و یا شربت لاکتولوز و پارافین خوراکی استفاده کنید.
حمام گرم می تواند کودک را آرام و به دفع راحت تر کمک کند. می توانید در حمام شکم کودک را ماساژ دهید.
برای اینکه مدفوع سفت راحت تر خارج و دفع شود، با مقداری وازلین اطراف مقعد را چرب کنید.
اگر شیرخوار شیر خشک مى خورد چند قطره روغن زیتون به شیرش اضافه کنید اگر شیر خودتان را مى خورد یک بار در روز بدوشید چند قطره روغن زیتون اضافه کنید و به نوزاد بدهید.

بیشتر بخوانید  چگونه با کودک عصبانی رفتار کنیم؟ 10 روش جلوگیری از پرخاشگری کودکان

درمان یبوست نوزادان بالای شش ماه:
در نوزادان بالای شش ماه از آبمیوه هایی مثل سیب و گلابی استفاده کنید البته به اندازه کم و با نظر پزشک؛غیر از مواد غذایی روزانه شیر، غلات سبوس دار و آبمیوه های تازه را در رژیم غذایی روزانه کودک تان قرار دهید.

ارسال دیدگاه

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به زیت نت ♥ می باشد.