امروز: شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
زیت نت

زیت نت

مجله ای برای تمام فارسی زبانان
X
تغذیه مناسب

تغذیه مناسب و مواد غذایی لازم برای ۵۰ ساله ها

مجله ایننرنتی زیت نت : بدن انسان در سنین مختلف زندگی برای تغذیه نیازهایی دارد که باید این نیاز ها را به صورت درست برطرف کند تا بدنی سالم و سرحال داشته باشد. این مواد مغذی شامل هرم کامل مواد غذایی است .(از انواع نان ها گرفته تا لبنیات مختلف ،گوشت و پروتئین ها و میوه ها و سبزیجات و …)

 

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب و مواد غذایی لازم برای ۵۰ ساله ها

 

اما آیا مصرف همه این مواد خوراکی در تمام سنین یکسان باید باشد؟ پدر و مادر و بزرگتر های همه ما در خانه شاید به دلیل بیماری و یا نیاز بدنشان باید در تغذیه خود نکاتی را رعایت کند. مصرف بسیاری از این مواد غذایی برای برخی ها ضروری می باشد.

مواد مغذی ضروری برای ۵۰ ساله ها:

به گفته محققین علوم تغذیه، تمام افراد از سن ۵۰ سالگی به بعد، به دلیل تغییرات ناشی از افزایش سن باید بیش از گذشته در مورد تنوع مواد غذایی مصرفی و انواع ریز مغذی های مورد نیاز بدنشان مطلع باشند. در این میان مصرف برخی از املاح و مواد مغذی بیشتر توصیه می شود که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

 

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب و مواد غذایی لازم برای ۵۰ ساله ها

 

ویتامین د: مطالعات نشان می دهد افراد بزرگسالی که سطح ویتامین د خونشان در پایین ترین میزان است، دو برابر بیشتر از سایر افراد در معرض مرگ و میر زودرس قرار می گیرند.
کلسیم: بررسی ها نشان می دهد پس از یائسگی زنان سه تا پنج درصد تراکم استخوانشان را سالانه از دست می دهند. این کمبود حتما بایستی از طریق برنامه غذایی مناسب و در صورت تشخیص پزشک با تجویز مکمل ها برطرف شود.
پروبیوتیک ها، اسیدهای چرب امگا ۳، منیزیم و مواد غذایی حاوی فیبر خوراکی مواد دیگری هستند که حتما بایستی در برنامه غذایی این گروه سنی گنجانده شوند.

بیشتر بخوانید  بهترین راه مقابله با کم اشتهایی چیست؟
ارسال دیدگاه

هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به زیت نت ♥ می باشد.