امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
زیت نت

زیت نت

مجله ای برای تمام فارسی زبانان
X
کم اشتهایی

بهترین راه مقابله با کم اشتهایی چیست؟

زیت نت : همه‌ی انسان ها از بدو تولد و یا به طور دقیق تر از زمانی که درون رحم مادر هستند، بسیاری از عادات و رفتارها و خلق و خو ها را از پدر و مادر خود به ارث می برند. نوزادی که به تازگی متولد شده مسلماً اطلاعاتی درباره پیرامون و  نحوه زندگی کردن و همه آنچه یک فرد بالغ میداند را در اختیار ندارد .تنها  رفتار هایی که به طور غریزی در وجود او نهادینه شده اند را از خود بروز می دهد.

کم اشتهایی

بهترین راه مقابله با کم اشتهایی چیست؟

 

بنابراین تمامی عادات و رفتار های نوزاد و کودک به پدر و مادر و اطرافیان بستگی دارد . خانواده مهمترین عامل برای رشد همه جانبه فرزند می باشد. یکی از این رفتارات ،رفتار و عادت غذا خوردن می باشد. بسیاری از افراد هنگام غذا خوردن عادات بدی دارند یا به اصطلاح بد غذا هستند. که این رفتار ها نیاز به اصلاح دارد. زیرا به مرور باعث ایجاد بیماری هایی در فرد خواهد شد.

بسیاری از افراد هم در دوره هایی از زندگی و یا از بدو تولد بسیار کم اشتها هستند و علاقه ای به خوردن غذا و یا حتی میوه جات هم ندارند. علت های این عارضه و رفتار چیست؟ برای یافتن پاسخ خود با ما در ادامه همراه باشید.

 

کم اشتهایی

 

علت کم اشتهایی (Anorexia) چیست و چرا کم اشتها هستم ؟

بهترین راه مقابله با کم اشتهایی، یافتن علت یا علل بروز این عارضه است. بی اشتهایی ممکن است دلایل جسمی یا روحی داشته باشد. برخی از بیماری ها (از جمله بیماری های عفونی، بیماری های کبدی و …) و نیز اختلالات روحی از قبیل اضطراب و افسردگی می توانند در فرد ایجاد بی اشتهایی نمایند.

بیشتر بخوانید  مواد غذایی مورد نیاز بدن و رژیم غذایی صحیح

اما از نظر تغذیه ای بهتر است افراد بی اشتها تعداد دفعات غذای روزانه را افزایش و مقدار غذای هر وعده را کاهش دهند تا معده شان ناگهان از غذا انباشته نشود که این امر موجب دلزدگی و تنفر از غذا خوردن می گردد.

همچنین لازم است از مواد کم حجم و پر کالری به میزان بیشتری استفاده نمایند، مثلا انواع آجیل یا مغزهای بدون نمک، کره، عسل، میوه های خشک و آبمیوه ها. البته افراد کم اشتها یا لاغر باید مانند سایر افراد سالی یکبار آزمایش خون انجام دهند تا بتوانند میزان مواد موجود در خونشان را به خوبی کنترل کنند.

 

ارسال دیدگاه

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به زیت نت ♥ می باشد.