امروز: دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
زیت نت

زیت نت

مجله ای برای تمام فارسی زبانان
X
تنظیم قاعدگی و کاهش درد آن

تنظیم قاعدگی و کاهش درد پریودی با گیاهان دارویی

تنظیم قاعدگی و کاهش دردهای پریودی با گیاهان دارویی

تنظیم قاعدگی و کاهش درد

زیت نت : قاعدگی چیست؟
قاعدگی عبارت است از ریزش ماهانه پوشش داخلی رحم (که بیشتر به نام رحم شناخته می شود). قاعدگی با اصطلاحات قاعدگی، دوره قاعدگی، سیکل یا دوره نیز شناخته می شود. خون قاعدگی – که بخشی از خون و قسمتی از بافت داخلی رحم شما است – از رحم شما از طریق دهانه رحم شما جریان می یابد و از طریق واژن از بدن شما خارج می شود. اکثر زنان دوران قاعدگی را با درد زیاد یا خونریزی شدید می گذرانند . برای مرتب شدن سیکل قاعدگی و کاهش دردهای ناشی از آن با ما همراه باشید.

درمان و تنظیم قاعدگی با گیاهان

تنظیم قاعدگی و کاهش درد پریودی

  • درمان و تنظیم قاعدگی با اسطوخودوس :

چنانچه روزانه ۳۰ تا ۵۰ گرم از گل اسطوخودوس را در یک لیتر آب جوش دم کرده و در طول روز ۳ فنجان از آب صاف شده آن را میل نمایید. در تنظیم رگل زنان و نیز اختلالات قاعدگی و خونی خانم ها بسیار مفید است .

 

  • درمان و رفع همه مشکلات پریودی با سیاه دانه :

قبل از قاعدگی هر روز ناشتا سیاه دانه مصرف شود ( سیاه دانه به تنهایی یا با عسل ) در تنظیم قاعدگی و کاهش درد دوران آن بسیار مؤثر است . برای تاثیر بیشتر بهتر است ده روز قبل از شروع قاعدگی به صورت ناشتا میل شود .

 

  • کاهش درد و رفع گرفتگی های قاعدگی با بابونه : 

اگر دوره عادت ماهانه شما به تعویق افتاده است ، حدود ۲۰ گرم گل بابونه را در یک لیتر آب جوش ریخته و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد ، سپس آب صاف شده آن را در ظرفی بریزید و در آن بنشینید ، این کار موجب به جریان افتادن و باز شدن راه خون حیض می شود .

 

  • درمان و جلوگیری از خونریزی زیاد با بلوط :

مقداری از پودر میوه خشک شده بلوط یا ریشه بلوط را بجوشانید و با دم کرده آن واژن خود را شستشو دهید . این کار باعث کاهش خونریزی زیاد می شود.

تنظیم قاعدگی و کاهش درد

  • برطرف کردن دردهای ناشی از دستگاه تناسلی زنان با بیدمشک : 

خوردن آب جوشانده برگ درخت بیدمشک با کمی شکر جهت برطرف کردن ناراحتی های دستگاه تناسلی زنان و درد رحم به کار رفته است .

 

  • درمان و تنظیم زمان قاعدگی با رازیانه :

اگر دچار قاعدگی های دردناک می شوید دم کرده ریشه رازیانه را بخورید ، دردهای قاعدگی شما را آرام خواهد کرد.

 

  • منظم کردن دوران قاعدگی با سداب :

اگر عادت ماهانه عقب افتاده و نامنظم است مقداری برگ سداب را جوشانده و آب آن را میل نمایید، این جوشانده خون حیض منقطع را جاری می سازد و در تنظیم عادت ماهانه بسیار مفید است.

  • درمان درد قاعدگی با سنبل الطیب :

اگر دوران قاعدگی دردناکی را تجربه می کنید ، قبل از صبحانه و ناهار و شام یک فنجان دم کرده‌ی ریشه خشک سنبل الطیب بنوشید، درد رفته رفته تسکین می یابد و بکلی از بین می رود . برای این منظور سنبل الطیب را پس از دم کردن ۱۵ ساعت بگذارید بماند سپس میل نمایید.

  • درمان و معالجه درد شدید قاعدگی با دم کرده مریم گلی : ۸ روز قبل از شروع قاعدگی ، دم کرده مریم گلی بنوشید. برای تنظیم قاعدگی دم کرده برگ همیشه بهار نیز مفید است . برای قطع خونریزی روزی چند قاشق جوشانده مورد میل کنید.

 

تنظیم قاعدگی و کاهش درد

مقالات و مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به زیت نت ♥ می باشد.