امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
زیت نت

زیت نت

مجله ای برای تمام فارسی زبانان
X
طرز تهیه کتلت گوشت و بادمجان

طرز تهیه کتلت گوشت و بادمجان با کمترین مواد در خانه + تصاویر

زیت نت : کتلت یکی از غذاهایی است که مورد پسند بسیاری از افراد در سراسر جهان می باشد. کتلت ها انواع مختلفی دارند که از معروفترین آنها می توان به کتلت گوشت و سیب زمینی اشاره کرد. هر شهر و قومیتی آموزش های متفاوت و مخصوص خود را برای درست کردن این غذای خوشمزه اسفاده می کنند. اگر شما هم جزو افرای هستید که عاشق بادمجان هستید و دوست دارید این غذا را در خانه یا محل کار خود درست کنید و از خوردن ان لذت ببرید، تا آخر این آموزش همراه ما در محله اینترنتی زیت نت باشید.

 

طرز تهیه کتلت گوشت و بادمجان

طرز تهیه کتلت گوشت و بادمجان با کمترین مواد در خانه + تصاویر

 

مواد لازم جهت تهیه کتلت بادمجان :

گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
بادمجون کبابی: ۱۵۰ گرم
پیاز: ۱ عدد
سیر: ۳ حبه
ادویه ها شامل : نمک،زردچوبه،فلفل سیاه و آویشن
آرد سفید یا آرد سوخاری: ۳ قاشق عذاخوری
جعفری خورد شده: ۴ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه کتلت گوشت و بادمجان

طرز تهیه :
در ابتدا بادمجان های خود را شسته و روی گاز و یا منقل کبابی کنید و بعد از آماده شدن آنها را کنار بگذارید. در ادامه بعد از اینکه بادمجان ها را کبابی کردیم و پوستشان را گرفتیم، آنها را کاملا ساطوری میکنیم تا به اندازه دلخواه و مورد نظر له شوند.

سپس یادمجان ها را با گوشت و پیاز رنده شده و آب گرفته،سیر رنده شده،ادویه ها و آرد مخلوط میکنیم و خوب ورز میدهیم سپس جعفری را اضافه و مخلوط میکنیم برای عطر بهتر این غذا.
در مرحله بعدی از مایه آماده شده به اندازه ای که میخواهیم برمیداریم و با دست به آن شکل می دهیم و درون روغن داغ با حرارت کم دو طرف کتلت هارا سرخ میکنیم.
نکته : این کتلت به خاطر بادمجانی که داخلش دارد، موقع سرخ شدن زود تغییر رنگ میدهد و تیره میشود. به خاطر همین حرارت باید خیلی کم باشد.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه سوپ قارچ و خامه خوشمزه و خانگی + تصاویر و مرحله به مرحله

 

تمام. شما یک کدبانوئه تمام عیار هستید.

ارسال دیدگاه

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به زیت نت ♥ می باشد.