امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
زیت نت

زیت نت

مجله ای برای تمام فارسی زبانان
X
آموزش کیک وانیلی ساده و خوشمزه

آموزش روزت کیک ساده و خوشمزه به صورت کامل

در این آموزش با یکی از خوشمزه ترین کیک هایی که به صورت روزانه و به ساده ترین روش آماده می شوند در خدمت شما دوستان عزیز هستیم. پس برای درست کردن این کیک خوشمزه تا انتهای این مطلب با ما در زیت نت همراه باشید.

 

آموزش روزت کیک ساده و خوشمزه

کیک وانیلی ساده

 

برای درست کردن این کیک خوشمزه باید مواد لازمه رو که در زیر لیستش رو مشاهده میکنید آماده کنید و برای پخت این کیک ساده و خوش طعم آماده باشید. بریم برای آماده کردن مواد :

 

مواد لازم برای درست کردن روزت کیک

تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ پیمانه
آرد۳ پیمانه
کره  ۲۰۰ گرم یا(روغن مایع نصف پیمانه)
شیر ۱ پیمانه
وانیل ۱/۲ قاشق غذاخوری
نمک  ۱/۲ قاشق چایخوری
بکینگ پودر  ۲ قاشق مرباخوری

 

آموزش روزت کیک ساده و خوشمزه به صورت کامل

 

طرز تهیه :

در ابتدای کار آرد، نمک و بکینگ پودر را مخلوط کنید و سپس برای اینکه آرد خودش را به اصطلاح ول کند آن را از صافی عبور دهید این کار برای پف کردن کیک لازم می باشد.
در  مرحله‌ی‌ بعد شکر و کره را درون ظرف مناسب ریخته و با همزن به خوبی می زنیم تا رنگ آن تغییر کند و حالت کشدار به خود بگیرد. سپس تخم مرغ ها را در چند مرحله به مایه اضافه کنید و به خوبی با همزن بزنید. وقتی آخرین تخم مرغ را اضافه کردید تا موقعی که مواد یکدست نشده بود به هم زدن ادامه دهید.

آرد را در ۳ نوبت به مایه اضافه کنید و هم زمان شیر را در دو نوبت به مایه اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید و در آخر وانیل را اضافه کنید و مقداری آن را نیز هم بزنید. در این مرحله مواد کیک ساده وانیلی آماده شده است.

بیشتر بخوانید  آموزش درست کردن کیک قهوه در منزل با راهکارهای طلایی

مواد کیک را درون قالب چرب شده می ریزم و با لیسک سطح آن را صاف می کنیم و به مدت نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار می دهیم و شما برای اطمینان از پختن کیک بعد از ۳۰ دقیقه درب فر را باز کنید و با یک خلال دندان پختن کیک را تست کنید.برای تست کافیست خلال را به وسط کیک فرو ببرید اگر مواد کیک به آن نچسبید یعنی کیک آماده است و به خوبی پخته شده است.

 

نکات مهم طرز تهیه کیک وانیلی خانگی :

با وجود اینکه کیک وانیلی ساده بسیار سبک است و خوب پف می کند برای اینکه بیشتر پف کند وحالت اسفنجی بگیرد می توانید زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و سفیده را به صورت جداگانه با هم زن بزنید و در آخر به آرد اضافه کنید.

حتما فر را ۳۰ دقیقه قبل از استفاده با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید.

از طبقه وسط فر استفاده کنید.

در نیم ساعت اول به هیچ عنوان درب فر را باز نکنید.

 

 

نوش جان♥

ارسال دیدگاه

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به زیت نت ♥ می باشد.