امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
زیت نت

زیت نت

مجله ای برای تمام فارسی زبانان
X
درست کردن کیک شکلاتی برشی ترافلی

آموزش درست کردن کیک شکلاتی برشی ترافلی

کیک شکلاتی یکی از کیک های محبوب میان جوانان به خصوص دختر خانم ها می باشد. علاقه به شکلات بین کسانی که طبع گرمی دارند بیشتر است. درست کردن انواع کیک شکلاتی برای این گروه بسیار جذاب می باشد. امروز با ما در زیت نت همراه باشید تا آموزش درست کردن کیک شکلاتی برشی با طعمی واقعی و بسیار خوشمزه را یاد بگیرید و این شیرینی خوشمزه را در مهمانی ها و مجالس خود درست کنید و لذت ببرید.

کیک شکلاتی برشی ترافلی

آموزش درست کردن کیک شکلاتی برشی ترافلی

 

مواد لازم :

(۱۴۲ گرم) شکلات تیره ، ریز خرد شده
۶ قاشق غذاخوری کره
۲ تخم بزرگ
۱ پیمانه شکر
۱ قاشق چای خوری وانیل
۱ پیمانه آرد
۱/۲ قاشق چایخوری نمک
لایه گاناش: (۱۴۰ گرم) شکلات
۱/۳ لیوان خامه

 

طرز تهیه :

فر خود را تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. در یک قالب مستطیل کاغذ روغنی بیاندازید و روی کاغذ روغنی را چرب کنید ، شکلات و کره را روی بخار آب بن ماری کنید تا کاملا ذوب شوند و یکدست و براق شوند. بگذارید حدود ۵-۱۰ دقیقه خنک شود. می توانید از مایکروویو نیز استفاده کنید.

تخم مرغ ها را با شکر در یک کاسه بزرگ هم بزنید تا سفید شود. وانیل و نمک را اضافه کنید و سپس در مخلوط شکلات گرم هم بزنید تا یکدست شود. آرد را هم بریزید تا به خوبی ترکیب و یکدست شود. مایه را در قالب ریخته و با پشت لیسک برای صاف کردن سطح استفاده کنید. و در فر به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بگذارید برای اینکه مطمئن شوید پخته است با خلال چوبی آن را تست کنید.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه پای سیب خوشمزه در خانه با دستور پخت ویژه و مرحله به مرحله

کیک را بعداز خارج کردن از قالب بگذارید کاملاً خنک شود.

برای روی کیک ، شکلات و خامه را درون یک کاسه و بن ماری کنید تا ذوب شود. بگذارید ۲ دقیقه بماند و بعد هم بزنید تا یکدست و براق شود. سپس این مایع را روی شکلات ها بریزید و در یک لایه یکدست پخش کنید. و در یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد.

 

نوش جان♥

ارسال دیدگاه

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به زیت نت ♥ می باشد.