امروز: سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
زیت نت

زیت نت

مجله ای برای تمام فارسی زبانان
X
کیک هویج و گردو

آموزش درست کردن کیک هویج و گردو مخصوص مهمانی

زیت نت : گاهی اوقات پیش می آید که هوس یک کیک خوشمزه کرده اید و دسترسی به فروشگاه را ندارید و یا دلتان یک کیک خوشمزه خانگی را هوس کرده باشد. این کیکی را که در این مطلب برای شما آموزش داده ایم یکی از خوشمزه ترین کیک های خانگی است که می توانید برای دورهمی ها و یا در تنهایی خود آن را درست کرده و از آن لذت ببرید. برای دیدن این آموزش تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش درست کردن کیک هویج و گردو

آموزش درست کردن کیک هویج و گردو مخصوص مهمانی

 

مواد لازم جهت تهیه کیک هویج گردو

تخم مرغ ۲ عدد
شکر نصف پیمانه اگر شیرین دوست دارین بیشتر کنید
روغن مایع نصف پیمانه
آرد ۱ پیمانه
بکینگ پودر ۱ و نصف قاشق مربا خوری
وانیل ۱ قاشق چایخوری
هویج ریز رنده شده نصف پیمانه
گردو نصف پیمانه
دارچین ۱ قاشق مرباخوری

 

طرز تهیه

برای شروع آرد را ۳ بار با بکینگ پودر الک کنید سپس قالب کیک خود را که سایز آن ۲۰ هست را با ارده چرب کنید و در یهچال قرار دهید. در مرحله بعد گردو را هم داخل کمی آرد مخلوط کرده و کنار بگذارید. هویج را هم رنده کرده و در ظرفی قرار داده تا آب آن گرفته شود.

در این مرحله تخم مرغ و شکر و وانیل را ۷ دقیقه کامل هم بزنید بعد روغن را اضافه کنید کمی هم بزنید و هویج ها را اضافه کنید. سپس آرد و بکینگ پودر و دارچین را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید خیلی هم نزنید که پف کیک بخوابد. درآخر هم گردو را اضافه کنید. و خیلی کم هم بزنین.

بیشتر بخوانید  آموزش درست کردن کیک شکلاتی برشی ترافلی

مایه کیک رو داخل قالب بریزید و داخل فر با درجه حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد. ۵ دقیقه آخر پخت به کیک خلال بزنید اگر نچسبید یعنی کیک شما اماده و پخته شده است. بعد از اینکه کیک را از فر درآوردید به مدت ۵ دقیقه بگذارید در فضای آشپزخانه بماند و بعد از ۵ دقیقه کیک را از قالب خارج کنید.

 

*نکات کلیدی این کیک :

خیلی مواقع با اینکه شما دقیقاً مراحل پخت کیک را انجام داده‌اید و کاملاً مطابق دستور عمل کرده‌اید کیک شما خراب می‌شود، شاید خیلی از نکات خیلی مهم به نظر شما بی‌اهمیت باشد. لذا در این قسمت علت بعضی مشکلاتی را که ممکن است برای شما در تهیه انواع کیک‌ها پیش بیاید توضیح می‌دهم

– چرا کیک پف نکرده است؟

۱- حتماً در پخت هر کیکی باید موادی را که داخل یخچال هستند حداقل نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید در نتیجه اگر کیک شما خوب پف نکرده یکی از علت‌های آن ممکن است این باشد که تخم مرغ را مستقیم از یخچال خارج کرده و در کیک استفاده کرده اید.

۲- میزان هم زدن مواد در ابتدا خیلی کم بوده یا اینکه در بخش آخر که باید همه مواد اولیه را با هم مخلوط کنید خیلی هم زده اید و از همه مهم‌تر اینکه مخلوط کردن به صورت دورانی نبوده است.

 

آموزش درست کردن کیک هویج و گردو مخصوص مهمانی

نوش جان ♥

ارسال دیدگاه

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به زیت نت ♥ می باشد.