امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
زیت نت

زیت نت

مجله ای برای تمام فارسی زبانان
X
چگونه با همسر خود رفتار کنید

چگونه با همسر خود رفتار کنید : ۱۷ روش حفظ و ایجاد یک رابطه عاشقانه

  زیت نت : با کشف کردن نیازهای عاطفی همسرتان و برطرف کردن نیازهای عاطفی او، به راحتی می‌توانید یاد بگیرید که چگونه با همسر خود رفتار کنید.
هر رابطه ای گهگاه به مراقبت زیادی نیاز دارد. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می توانید از همسرتان و نیازهای او بهتر حمایت کنید. با برقراری ارتباط و نشان دادن اهمیت، می توانید ازدواج خود را حتی بهتر کنید و ارتباط خود را با او عمیق تر کنید. در این مقاله، شما را با روش‌های آزموده‌شده و واقعی آشنا می‌کنیم تا همسرتان را از نظر عاطفی بالا ببرید و عشقتان را زنده نگه دارید. اگر برای ایجاد یک ازدواج قوی تر آماده هستید، ادامه مطلب را بخوانید!

چیزهایی که باید بدانید :

  • روی ارتباط خود با یکدیگر تمرکز کنید تا از نیازهای او مطلع شوید تا یکدیگر را در اولویت قرار دهید.
  • زمان با کیفیتی را با یکدیگر بگذرانید و فضای زیادی برای صمیمیت و غافلگیری باقی بگذارید.
  • لذت بردن با هم را فراموش نکنید! تاریخ های قدیمی را دوباره بسازید، برای تعطیلات برنامه ریزی کنید. کارهایی را انجام دهید تا از روال خود خارج شوید.

نیازهای عاطفی

۱.با همسرت سر صحبت را باز کن تا حرف هایش را بگوید. برخی از مردان از نظر اجتماعی شرایطی دارند که از صحبت کردن در مورد احساسات خود اجتناب کنند. این می تواند به رابطه آسیب برساند، زیرا بسیاری از احساسات مهم را بیان نشده باقی می گذارند. اگر همسرتان برای باز کردن صحبت هایش مشکل دارد، ممکن است لازم باشد بیشتر تلاش کنید تا بفهمید او چه احساسی دارد و به چه چیزی در رابطه نیاز دارد.

  • به همسرتان بگویید که دوست دارید بدانید او چه احساسی دارد. ممکن است برای شما مفید باشد که زمانی را به طور منظم بگذارید که در آن هر دو در مورد احساس خود صحبت کنید.
  • همسرتان را در مورد احساسش قضاوت نکنید. بر اساس آنچه به شما می‌گوید نتیجه‌گیری نکنید. شما می‌خواهید شرایطی ایجاد کنید که همسرتان در بحث درباره احساساتش با شما احساس امنیت کند. برای اینکه احساس امنیت کند باید بداند که شما به خاطر حرف‌هایش ناراحت نخواهید شد و او را قضاوت نخواهید کرد.

۲. از همسرتان بپرسید که چه نیازی دارد. برخی از مردم راحت نیستند که چیزی بخواهند مگر اینکه این موضوع توسط شخص دیگری مطرح شود. اگر نگران این هستید که نیازهای عاطفی شوهرتان را برآورده نمی کنید، در مورد آن با او صحبت کنید و از او بپرسید که به طور واضح بگوید که به چه چیزی نیاز دارد.

  • تعیین کنید که آیا رابطه تان به تغییر نیاز دارد (مثلا بپرسید نارضایتی از برخی جنبه های رابطه‌تان دارد؟ در چه چیزی نیاز به تغییر می بیند)، ایجاد تفاهم و درک کردن (ارتباط بیشتر، تمایل بیشتر برای دیدن یک موضوع از دیدگاه او) یا سازگاری بیشتر (صمیمیت بیشتر، زمان بیشتری را با هم سپری کردن). اینها سه کلید مهم در یک رابطه موفق و حمایتی هستند.

۳. نیازهای خود را با همسرتان در میان بگذارید. اگر به تغییر، درک یا سازگاری بیشتر نیاز دارید، به او اطلاع دهید و با هم روی این مسائل کار کنید. اگر فقط یکی از همسران در حال کار بر روی رفع نیازهای دیگری باشد، این رابطه کارساز نخواهد بود. یک شراکت واقعی تنها زمانی وجود دارد که هر دو شریک برای شادی و رضایت یکدیگر تلاش کنند.

۴. برای رفع نیازهای یکدیگر تلاش کنید. هنگامی که مشخص کردید همسرتان به چه چیزهایی نیاز دارد تا احساس محبوبیت و رضایت کند، و نیازهای خود را بیان کردید، سعی کنید به او کمک کنید تا آن چیزها را به او بدهید. از او بخواهید تا آنچه را که نیاز دارید به شما بدهد.

  • اگر همسرتان نیاز به تغییر می‌بیند، برای یافتن راه حل با او همکاری کنید. سعی کنید از روال جمعی خود خارج شوید. کاری متفاوت را با هم انجام دهید، مانند یک تعطیلات یا یادگیری یک سرگرمی جدید با هم.
  • اگر شریک زندگی‌تان به تفاهم نیاز دارد، زمان بیشتری را صرف صحبت کردن با یکدیگر کنید. به احساس او گوش دهید و به او بازخورد حمایتی بدهید.
  • اگر شوهر یا خانم شما به سازگاری بیشتری نیاز دارد، سعی کنید بیشتر به سرگرمی های او علاقه مند شوید و از او بخواهید که همین کار را با علایق شما انجام دهد. روی گذراندن زمان بیشتری با هم کار کنید و سعی کنید با یکدیگر صمیمی تر باشید.
بیشتر بخوانید  با این 10 روش به شوهر خود احترام بگذارید و او را جذب کنید!

۵. یکدیگر را در اولویت قرار دهید. در بسیاری از ازدواج های موفق، هر یک از همسران نیازهای طرف مقابل را در اولویت قرار می دهند. این تضمین می کند که هر دو همسر نیازهای خود را برآورده می کنند، در حالی که به طور همزمان برای خوشحال کردن طرف مقابل تلاش می کنند. همه زمانی برنده می شوند که هر دو زن و شوهر به طور مساوی برای خوشحالی یکدیگر تلاش کنند.

ایجاد یک رابطه عاشقانه

۶. به احساس همسرت گوش کن. اگر نگران برآوردن نیازهای عاطفی شوهرتان هستید، مهم است که به احساس او گوش دهید. شما باید صریح و صادقانه با یکدیگر ارتباط برقرار کنید و وقتی به شما می گوید چه احساسی دارد گوش دهید.

  • شنونده فعالی باشید به‌جای آماده کردن پاسخ‌تان قبل از اینکه صحبتش تمام شود آنچه را که شوهرتان می‌گوید، در ذهنتان پردازش کنید. با برقراری تماس چشمی، تکان دادن سر و پرسیدن سؤال، او را تشویق کنید که به کارش ادامه دهد.
  • از نقد احساسات شوهرتان بپرهیزید. به او کمک کنید بدون ترس از قضاوت کردن یا اصلاح او، از ابراز احساسات خود احساس راحتی کند.
  • در مورد هر رفتاری که شما یا همسرتان انجام می دهید و بر روابط شما تأثیر می گذارد صحبت کنید. بپرسید که آیا کاری وجود دارد که می‌توانید متفاوت انجام دهید، و سپس به آرامی به شوهرتان بگویید که آیا کارهایی وجود دارد که او نیز می‌تواند متفاوت انجام دهد.
    سعی کنید به طور فعال به مسائلی که مطرح می شود رسیدگی کنید و از شوهرتان نیز بخواهید که همین کار را انجام دهد.

۷. مشکلات ارتباطی را شناسایی کنید. اگر هنوز در برقراری ارتباط با همسرتان، در مورد نیازهای یکدیگر مشکل دارید، ممکن است شما و همسرتان سبک های ارتباطی متفاوتی داشته باشید و از احساسات واقعی یکدیگر آگاه نباشید. اگر اینطور است، یکی یا هر دوی شما ممکن است نیاز داشته باشید که روش ارتباطی خود را به گونه ای تنظیم کنید که با یکدیگر سازگاری بیشتری داشته باشند.

  • ارتباط واضح و مستقیم زمانی است که از گفتن آنچه باید گفته شود اجتناب نکنید. این ممکن است برای برخی افراد بیش از حد صریح به نظر برسد، اما برخی از کارشناسان معتقدند که سالم ترین شکل ارتباط است. سعی کنید دقیقاً احساس خود را به یکدیگر بگویید، بدون پوشاندن چیزی.
  • ارتباط شفاف و غیرمستقیم به وضوح پیام اصلی را منتقل می کند، اما ممکن است آن پیام را به شخص مناسب هدایت نکند. یک مثال از ارتباط واضح و غیرمستقیم این است که بگوییم یک رفتار خاص شما را آزار می دهد، اما بدون پرداختن مستقیم به هدف مورد نظر. (مثلا شخص دیگری را مثال میزنیم و میگوییم که فلان اخلاقش را دوست نداریم. در حالیکه نمی خواهیم به همسرمان واضح بگوییم تو همان اخلاق را داری ) در این صورت ممکن است شما یا شوهرتان نیاز داشته باشید که مستقیم‌تر رفـتار کنید.
  • ارتباط مستقیم و نقابدار، ارتباط را به شخص مناسب هدایت می‌کند، اما بدون اینکه مشخص باشد که واقعاً چه چیزی در ارتباط است. نمونه ای از ارتباط مستقیم و نقابدار این است که به کسی بگوییم برخی رفتارها می تواند ناراحت کننده باشد، بدون اینکه مستقیماً بگوییم که شما این رفتار را انجام داده‌اید. باز هم، تمرین مستقیم بودن می تواند کمک کند.
  • ارتباطات نقاب دار و غیرمستقیم هم پیام و هم هدف مورد نظر انتقاد را پنهان می کند. این یک روش ارتباطی بسیار ناسالم در نظر گرفته می شود. در این مواقع باید تلاش کنید تا با یکدیگر صادق تر باشید. سعی کنید آنچه را که می خواهید بگویید به عنوان راهی برای روشن کردن احساسات خود( قبل از ابراز احساسات به یکدیگر) یادداشت کنید.
بیشتر بخوانید  ایده هایی برای یک زندگی عاشقانه /همسرتان را جذب خود کنید!

۸. نحوه برقراری ارتباط واضح را بیاموزید. ممکن است برخی از تمایلات ناسالم یا غیرمستقیم را در نحوه ارتباط خود یا همسرتان شناسایی کرده باشید. ارتباط قاطعانه یک الگوی عالی برای ارتباط شفاف است، زیرا مبتنی بر احترام متقابل است: شما از نیازهای خود دفاع خواهید کرد، اما به دیگران نیز گوش خواهید داد و سازش خواهید کرد.

برای برقراری ارتباط واضح و قاطعانه موارد زیر را امتحان کنید:

  • از عبارات “من” استفاده کنید. به جای شروع یک جمله با “شما” که می تواند متهم کننده به نظر برسد و اغلب طرف مقابل حالت تدافعی می گیرد، از “من” استفاده کنید. بنابراین، به جای “تو اشتباه می کنی” می گویید: “من مخالفم.” دیگر عبارات “من” عبارتند از: “من احساس می کنم”، “من نیاز دارم”، “من می خواهم.”
  • در مورد رفتار یا اتفاقی که در آن لحظه رخ داده صحبت کن نه در مورد شوهرت. مثلا اگر دیدید لباسش دارای لک یا آلودگی است. به جای این که بگویید “تو ژولیده یا کثیف هستی” بپرسید: “آیا می دانستی که جلوی پیراهنت لکه هست؟” این از قضاوت اجتناب می کند و در عوض بر واقعیت ها تمرکز می کند.
  • به لحن و صدا توجه کنید. نحوه صحبت کردن شما به اندازه آنچه می گویید مهم است. با صدای بلند حرف نزنید، فریاد نزنید یا با زمزمه صحبت نکنید. با صدایی محکم با صدای عادی و مکالمه صحبت کنید.
  • پاسخ دهید، اما واکنش نشان ندهید. اگر متوجه شدید که عصبانی و حالت تدافعی می گیرید یا شوهرتان عصبانی می شود، از بحث فاصله بگیرید. در مورد زمانی توافق کنید که پس از آرام شدن به موضوع بازگردید. به یاد داشته باشید: قاطع بودن با پرخاشگری یکسان نیست.

چگونگی برخورد با شوهر

۹. سعی کنید به جای «برنده شدن» درگیری ها را حل کنید. تلاش برای “برنده شدن” در یک بحث می تواند منجر به لجبازی، رنجش و مانع از امکان سازش شود. بدانید که «موافقت با مخالفت» یک احتمال است و همچنان یک نتیجه قابل قبول است.

درخواست های واضح و روشن مطرح کنید. به جای اینکه از شوهرتان سوالاتی با “آیا اشکالی ندارد ؟” بپرسید و در پاسخ بگوید “نه”، نیازهای خود را با پرسیدن «لطفاً…؟» روشن کنید. دومی محترم است و اگر بخواهد همچنان می تواند نه بگوید، اما شما دیگر برای داشتن نیازهایتان اجازه نمی گیرید.

۱۰ برای قدردانی از یکدیگر وقت بگذارید

هر یک از شریک های یک رابطه مشارکت ارزشمندی به همراه دارد و تغییرات معناداری در زندگی طرف مقابل ایجاد می کند. گاهی اوقات، پس از مدت طولانی بودن با کسی، ممکن است همسر از نظر عاطفی احساس بی‌توجهی کند یا آن را بدیهی دانست. برای جلوگیری از این اتفاق، حتماً قدردانی خود را به همسرتان برسانید. به شوهرتان چیزهای اطمینان بخش بگویید، مانند “من از کارهای خوبی که برای من انجام می دهید قدردانی می کنم” یا “من بسیار خوشحالم و سپاسگزارم که در زندگی من هستید.”

چگونه یک رابطه عاشقانه بسازیم ؟

برای حفظ یا ایجاد یک رابطه عاشقانه ادامه مطلب را بخوانید:

۱۱. برای یکدیگر وقت بگذارید

زمانی که برای مدت طولانی با کسی زندگی کرده‌اید، گهگاه احساس می‌کنید که به اندازه کافی برای شما وقت نمی‌گذارد. یکی از راه های جلوگیری از این اتفاق این است که زمانی را برای با هم گذراندن اختصاص دهید. می تواند یک تعطیلات آخر هفته باشد. یا حتی چند ساعت بعد از شام که برای گفتگوی بدون حواس پرتی کنار گذاشته شود.
به هر حال زمانی را که برای همسرتان رزرو می کنید، مطمئن شوید که به طور منظم این اتفاق می افتد و مطمئن شوید که هر دو از زمان با هم لذت می برید.
سعی کنید در هفته یک شب قرار هفتگی داشته باشید. می توانید هر هفته یک شب را برای صرف شام و دیدن فیلم اختصاص دهید.یا اگر دوست دارید در هفته یک شب با هم غذا بپزید.

بیشتر بخوانید  زندگی بهتر و عاشقانه تر با انجام این روش ها

۱۲. همسرت رو سورپرایز کن

یک رابطه طولانی مدت می تواند به راحتی منجر به افتادن زوج ها در زندگی روزمره شود. می توانید با غافلگیری هر از چند گاهی به شوهرتان یادآوری کنید که به او اهمیت می دهید. لزومی ندارد که یک سورپرایز شگفت انگیز باشد. سورپرایزهای ساده و کوچک – مانند گذاشتن یادداشت در کنار ظرف ناهار او. یا گرفتن یک هدیه کوچک برای او بدون هیچ مناسبت خاصی. این کارها می تواند به زنده نگه داشتن هیجان و اشتیاق زندگی عاشقانه کمک کند.
همچنین می توانید با امتحان چیزهای جدید یکدیگر را شگفت زده کنید.

چگونگی رفتار با همسر

۱۳. با هم صمیمی باشید. صمیمیت به ایجاد پیوندهای پایدار در یک رابطه کمک می کند، شاید بیش از هر عامل دیگری. صمیمیت فقط به رابطه جنسی محدود نمی شود، اگرچه بسیاری از کارشناسان در زندگی مشترک رابطه جنسی سالم را عامل مهمی برای یک ازدواج سالم و موفق می دانند.

دست در دست گرفتن، بوسیدن، در آغوش گرفتن و راه رفتن دست به دست، همگی راه هایی هستند که می توانید روزانه از صمیمیت با شوهرتان لذت ببرید.

زمانی را برای تقویت صمیمیت در کنار هم در هنگام تماشای تلویزیون یا فیلم و گرفتن دست در حین انجام کارها پیدا کنید. هنگامی که برای صمیمیت بیشتر تلاش می کنید، به احتمال زیاد راه های بیشتری برای صمیمی شدن با یکدیگر خواهید دید.

رفتار درست با همسر

ایجاد سرگرمی

۱۴. با یکدیگر هماهنگ شوید. ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما مهم است که شما و شوهرتان هر زمان که ممکن است کارهای کوچک و روزمره را با هم انجام دهید. حتی تغییرات ساده‌ای مانند خوردن وعده‌های غذایی با هم و رفتن به رختخواب در یک زمان می‌تواند کمک زیادی به این احساس کند که شما و شوهرتان وقت خود را با هم می‌گذرانید.

۱۵. تاریخ های خود را دوباره بسازید. یکی از شکایات رایج در میان افرادی که با مشکلات ازدواج دست و پنجه نرم می کنند این است که این زوج دیگر کارهایی را که در زمان قرار ملاقات انجام می دادند انجام نمی دهند. زمانی که شما و شوهرتان با هم قرار ملاقات داشتید ممکن است به نظر دور افتاده باشد، اما می‌توانید با بازسازی شب‌های ملاقات سرگرم‌کننده‌ای که قبل از ازدواج داشته‌اید، شعله عشقتان را روشن نگه دارید. ممکن است به شما یادآوری کند که چرا از ابتدا عاشق شده اید.

یک شام عاشقانه با هم داشته باشید. می توانید به رستوران مورد علاقه خود بروید یا در خانه بمانید و یک وعده غذایی صمیمی در خانه بخورید.

ایجاد رابطه درست زن و شوهر

۱۶. برای تعطیلات برنامه ریزی کنید. حتی اگر واقعاً نمی‌توانید در یک مقطع زمانی به تعطیلات بروید، صرفاً نگاه کردن به گزینه‌های تعطیلات و برنامه‌ریزی یک سفر احتمالی با هم می‌تواند یک تمرین برای داشتن حسی عالی باشد.

هنگامی که تعطیلات رویایی خود را برنامه ریزی کردید، شروع به کار برای تحقق آن کنید.

ایجاد یک رابطه عاشقانه با شوهر

۱۷. از روال همیشگی خود خارج شوید. یک راه عالی برای خوش گذرانی با شوهرتان و احیای دوباره عشق این است که از عادات عادی روزانه یا هفتگی خود خارج شوید و با هم کار جدیدی انجام دهید.

اگر یک زوج معمولی هستید که تفریحی ندارید، سعی کنید با هم به پیاده روی یا یک پیک نیک ساده در فضای باز بروید. اگر معمولاً آخر هفته ها را در خانه می مانید، سعی کنید با هم کار متفاوتی انجام دهید.

می‌توانید با زوج‌های دیگر به یک قرار دو نفره بروید یا مهمانی برگزار کنید و افرادی را که مدت‌هاست ندیده‌اید دعوت کنید. مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می کنید، مهم است که هر از گاهی کارهای جدیدی را با هم انجام دهید. این بدان معنا نیست که شما باید چیزهای راحت را از بین ببرید. فقط هر چند وقت یکبار همه چیز را تغییر دهید.

منابع :

wikihow

چگونگی رفتار با همسر

ارسال دیدگاه

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به زیت نت ♥ می باشد.