امروز: دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
زیت نت

زیت نت

مجله ای برای تمام فارسی زبانان
X
بهترین مکان فروش سهام عدالت

بهترین مکان برای فروش سهام عدالت کجاست؟

بعد از گذشت چند ماه از آزاد سازی سهام عدالت توسط دولت، ماجرای فروش این سهام آغاز شد که به یکی از جنجالی ترین موضوعات روز اقتصادی جامعه و بورس ایران تبدیل شده.

 

تعداد قابل توجهی از هم وطنانی که برای آزاد سازی سهام عدالت اقدام کرده بودند می بایستی در سامانه سجام (sejam.ir) اطلاعات خود را ثبت می کردند و تنها ۳۰ درصد از سهام اختصاصی خود را می توانستند به فروش برسانند. این رقم با توجه به بالا رفتن ارزش سهام ها در ۲ ماه گذشته برای خیلی ها مبلغ قابل توجهی بوده است.

از زمان آزاد سازی سهام عدالت بحث داغ فروش برای خیلی ها باز شد . بسیاری از کارگزاری ها و بانک های مرتبط اقدام به راه اندازی سامانه ای برای فروش سهام عدالت سهام داران کردند که باز هم بسیاری از هم وطنان هنوز از فروش ۳۰ درصد اول سهام خود چیزی به حسابشان واریز نشده است. بعد از پیگیری های نهاد های مربوطه، بانک های عامل ، اطلاعات ناقص مانند : ثبت شماره شبای اشتباه در سامانه را دلیل عدم واریزی ها عنوان کردند.

 

با توجه به وجود تقریبا ۳۰ کارگزاری اعلام شده از سوی سامانه سجام که بعد از ثبت نام و گرفتن کد بورسی برای ورود به دنیای بورس اعلام شده ،هنوز بسیاری از افرادی که سهام عدالت دارند نتوانسته اند کارگزاری مناسبی را برای اداره ی سهام عدالتشان بیابند.

 

بعد از اعلام زمان فروش ۳۰ درصد دوم سهام عدالت از سوی دولت برخی دیگر از هم وطنان هم اقدام به فروش سهام عدالت خود کردند که شمار زیادی از سهامداران عدالت، ناراضی از فروش این سهام هستند و هنوز هم کارگزاری ها خصوصی و بسیاری از کارگزاری های بانک ها نتوانسته اند خدمات خوبی را در این باره به سهام داران عرضه کنند.

بیشتر بخوانید  دارندگان سهام عدالت کارت خرید اعتباری دریافت می کنند

 

بهترین کارگزاری برای فروش سهام عدالت کدام است؟

این سوال بسیاری از کاربران است که بلاتکلیف مانده اند و هنوز نتوانسته اند کارگزاری منتخب خود را بیابند. با توجه به کارگزاری های اعلام شده توسط سامانه سجام که در زیر اسامی آنها نوشته شده است :

 

کارگزاری آسان پرداخت

کارگزاری اردیبهشت ایرانیان

کارگزاری اقتصاد بیدار

کارگزاری ایساتیس پویا

کارگزاری آبان

کارگزاری آگاه

کارگزاری آینده نگر خوارزمی

کارگزاری بانک دی

کارگزاری بانک رفاه کارگران

کارگزاری بانک سامان

کارگزاری بان ملی

کارگزاری پارسیان

کارگزاری توسعه سهند

کارگزاری خبرگان سهام

کارگزاری دانا

کارگزاری دلیران پارس

کارگزاری دنیای نوین

کارگزاری رضوی

کارگزاری سهم آشنا

کارگزاری رضوی

کارگزاری فارابی

کارگزاری کارآمد

کارگزاری مشاوران سهام

کارگزاری ملل

کارگزاری مهرآفرین

کارگزاری کیان

کارگزاری تامین سرمایه نوین

 

هنوز هم برخی از این کارگزاری ها نتوانسته اند رضایت سهامداران را جلب کنند . این موضع دلایل بسیاری دارد که از جمله مهمترین اینها : واریزی به موقع سهام داران است. (چه آزاد و چه سهام داران عدالت)

 

چرا پول فروش سهام عدالت دیر به حسابمان واریز می شود؟

 

اکثر کارگزاری ها زمان واریزی فروش سهام عدالت به کاربرانشان را از ۳ روز تا ۱۰ روز عنوان کرده اند که این مبلغ طی چند مرحله به شماره حساب ثبت شده در سامانه سجام و سامانه سهام عدالت سهامداران واریز میشود.

اما سوال ایجاست که واقعا در همین زمان واریزی ها انجام می شود؟ پس چرا تعدادی بعد از گذشت ۱ ماه یا بیشتر هنوز مبلغی به حسابشان واریز نشده؟ و یا اینکه سهامشان مدتی زیادی “در صف معامله ” می باشد.

بیشتر بخوانید  کدام کارگزاری پول فروش سهام عدالت را زودتر واریز می کند

چرا بسیاری از این کارگزاری ها پاسخگو نیستند؟

آیا حتما باید سهام عدالت را بفروش برسانیم یا خیر؟

 

به نظر شما بهترین کارگزاری کدام است؟

 

ارسال دیدگاه

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به زیت نت ♥ می باشد.