امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
زیت نت

زیت نت

مجله ای برای تمام فارسی زبانان
X
علت فوت آیت الله محمد یزدی

علت فوت آیت الله محمد یزدی چه بود + بیوگرافی و زندگی شخصی

آیت الله محمد یزدی،رئیس شورای عالی جامعه مدرسین درگذشت .

 

آیت الله محمد یزدی (متولد ۱۰ تیر ۱۳۱۰ در شهرستان ورزنه اصفهان) رئیس سابق قوه قضائیه ایران، روحانی شیعه و سیاست‌ مدار ایرانی، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بود.

فوت آیت الله محمد یزدی

زندگی شخصی محمد یزدی

محمد یزدی دارای سه فرزند است، پسران او به نام های مهدی و مجید هر دو ملبس به لباس روحانیت هستند و مهدی یزدی فرزند وی در قم به حکم پدر خویش به کار قضاوت در داد گاه مشغول است.

دختر وی ملیکه که با حکم پدر خود به عنوان رییس دفتر امور زنان قوه قضاییه منصوب شد.همسر محمدرضا تخشید رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تهران می‌باشد و نوه وی زهرا تخشید نیز در آمریکا مشغول به تحصیل می‌ باشد.

محمد یزدی نمایندهٔ استان تهران در دومین، سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بوده و در چهارمین دوره برای یک سال ریاست این مجلس برعهده داشت. وی که از دورهٔ دوم مجلس خبرگان رهبری تا دوره چهارم عضو آن بود، با ناکامی در انتخابات سال ۱۳۹۴ این مجلس، از راهیابی مجدد به آن بازماند.

او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از حامیان محمود احمدی نژاد بود. وزارت خزانه‌ داری آمریکا در ۲۰ فوریه ۲۰۲۰ وی را به‌دلیل جلوگیری از انتخابات آزاد در ایران تحریم کرد.

 

آیت الله محمد یزدی پس از تحمل یک دوره بیماری روز چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ فوت کرد.‏

بیشتر بخوانید  بیوگرافی و علت فوت اسماعیل سلطانیان بازیگر پیشکسوت
ارسال دیدگاه

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به زیت نت ♥ می باشد.