امروز: سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
زیت نت

زیت نت

مجله ای برای تمام فارسی زبانان
X
رولت خامه ای

آموزش درست کردن رولت خامه ای خوشمزه در خانه

رولت های خوشمزه همیشه جزو انتخاب های افراد در هنگام خرید شیرینی می باشد. این شیرین خوشمزه با ترکیب لذت بخش خود باعث ایجاد لذت و رضایت هنگام خوردن این شیرینی ایجاد شود. اگر شما هم میخواهید تا در خانه این رولت خامه ای خوشمزه را در کمترنی زمان ممکن آماده کنید، با ما در ادامه در زیت نت همراه باشید و تا اخر این آموزش همراه ما باشید.

آموزش درست کردن رولت خامه ای خوشمزه در خانه

 

مواد لازم برای رولت خامه ای :

آرد سفید ۳/۴ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱/۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۳/۴ پیمانه
وانیل ۱ قاشق چایخوری
روغن ۲ قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای پر کردن رول:

پنیر خامه‌ای ۲۵۰ گرم
خامه زده شده ۲۴۰ گرم
وانیل ۱ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه

فر را در دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید. یک سینی شیرینی‌پزی در ابعاد ۳۰ در ۴۰ را با کاغذ روغنی بپوشانید و با کره چرب کنید. در یک کاسه آرد، بیکینگ پودر، و نمک را مخلوط کنید و کنار بگذارید.
در مرحله بعد در کاسه‌ای جداگانه تخم‌مرغ، وانیل، و شکر را مخلوط کنید و با همزن تا جایی که ترکیب آن‌ها زرد روشن و کشسان شود هم بزنید. روغن را اضافه و مخلوط کنید. سپس کم کم مخلوط آرد را به این ترکیب اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مایه کیک را داخل سینی شیرینی‌پزی بریزید و سطح آن را با قاشق صاف کنید. مایه را به مدت ۱۲ الی ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. برای اینکه از پخته شدن خمیر اطمینان حاصل کنید، سر یک چنگال را به آرامی داخل آن فرو کنید و بیرون بیاورید. اگر خمیر به چنگال نچسبد یعنی پخته شده و آماده است.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه شیرینی دانمارکی خوشمزه به سبک قنادی

یک حوله تمیز آشپزخانه را روی سطح میز پهن کنید و روی آن شکر بپاشید. استفاده از شکر کمک می‌کند تا کیک به پارچه نچسبد. سینی کیک را روی حوله پشت و رو کنید و کاغذ روغنی را از روی آن جدا کنید. روی سطح کیک مقداری شکر بپاشید. کیک را تا زمانی که هنوز گرم است رول کنید و در گوشه‌ای بگذارید تا خنک شود.

هنگام رول کردن کیک هنوز باید گرم باشد، در غیر صورت ترک می‌خورد و می‌شکند. پنیر خامه‌ای، وانیل، و شکر را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. در کاسه‌ای جداگانه خامه را با همزن هم بزنید تا پف کند. سپس ترکیب پنیر خامه‌ای و خامه زده شده را با هم مخلوط کنید. به جای این ترکیب میتوانید از خامه کیک ساده هم استفاده کنید که دستور تهیه آن قبلا گفته شده و در لوازم قنادی ها هم به اسم خامه قنادی به صورت فریز شده به فروش میرسد.

رول کیک را باز کرده و خامه را روی سطح آن پخش کنید. در صورت تمایل می‌توانید بخشی از خامه را برای تزئین روی رولت خامه ای کنار بگذارید. سپس دوباره کیک را رول کنید و برای حداقل یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. رولت خامه ای شما آماده است. رولت را می‌توانید با پودر قند، سس شکلات، ترافل، و یا انواع میوه‌های تازه تزئین، و با نوشیدنی‌های گرم سرو کنید.

 

آموزش درست کردن رولت خامه ای خوشمزه در خانه

نوش جان♥

ارسال دیدگاه

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به زیت نت ♥ می باشد.