امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
زیت نت

زیت نت

مجله ای برای تمام فارسی زبانان
X
درمان فوری نیش زدن زنبور در کودکان در خانه

درمان فوری نیش زدن زنبور در کودکان در خانه

سلامت : درمان فوری نیش زدن کودکان در منزل مطلب امروز ما در مجله اینترنتی زیت نت می باشد که به بررسی این مطلب پرداخته ایم. جتما برای شما پدر و مادر ها هم پیش امده که در فصل بهار و تابستان با فرزندان خود به بیرون و یا طبیعت رفته اید و یا اینکه فرزند‌تان در کوچه و یا بالکن خانه در حال بازی است و ناگهان صدای ناله و گریه فرزند شما به گوشتان می رسد به طوری که متوجه می شوید این گریه او طبیعی نیست و اتفاقی برایش افتاده. اگر پس از بررسی ها متوجه شدید که زنبور او را نیش زده است، نگران نباشید و خونسردی خود را حفظ کنید و سپس طبق روش های زیر عمل کنید.

درمان فوری نیش زدن زنبور در کودکان در خانه

درمان فوری جای نیش زنبور در خانه

در ابتدا سعی کنید خونسرد باشید و استرس خود را به فرزندتان انتقال ندهید. برای او آهنگ کودکانه بگذارید و برایش شعر بخوانید که حواسش کمی پرت شود. سپس فورا محل نیش زدگی را با آب و صابون خوب بشویید.(صابون را روی محل کاملا پخش کنید) و پس از ۲ الی ۵ دقیقه محل مورد نظر را با آب سرد بشویید. این کار باعث می شود جای زهر و نیش زنبور از آلودگی پاک شده و باعث تسکین درد شود. سپس در محل گزیدگی کمپرس یخ قرار دهید و چندین بار این کار (قرار دادن یخ) را تکرار کنید.

پس به ترتیب :

۱ – شستشوی محل گزیدگی با آب و صابون بلافاصله پس از گزیدگی

۲ – قرار دادن کمپرس یخ روی محل گزیدگی (قرار دادن یخ در پلاستیک یکبار مصرف در صورت نبود کمپرس)

بیشتر بخوانید  تست غربالگری سه ماهه اول در بارداری

با انجام این روش ها تا ۹۰ درصد کودک شما پس از گذشت ۱ الی ۲ ساعت به صورت کامل درد را فراموش میکند و به حالت عادی خود بر میگردد.محل گزیدگی نیز ورم نمیکند.

 

نکته : اگر کودک شما به نیش زنبور حسایت دارد و یا بیماری زمینه ای مانند صرع و بیماری قلبی و … دارد پس از انجام این کارها حتما فرزند خود را به نزدیکترین اورژانس محل زندگی خود برده و برای اطمینان بیشتر به پزشک متخصص نشان دهید.

ارسال دیدگاه

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به زیت نت ♥ می باشد.